miluj svoj život

Odkiaľ pochádzajú šťastie či spokojnosť? Sú to pocity, ktoré musíme nájsť sami v sebe, alebo treba počkať, kým k nám prídu z vonkajšieho prostredia? Čo je kľúčom k vyrovnanému a šťastnému životu?

Louise Hayová je priekopníčka v oblasti sebarozvoja. Sama nemala ľahký život, no za pomoci vlastnej mysle a nového vnútorného postoja sa dokázala vypracovať až na pozíciu, na ktorej stojí teraz. Chcete na tom byť rovnako? Je to navonok jednoduché, stačí len milovať. Svoj život, svoje ja, svoje telo. Nie každý to však dokáže zo dňa na deň. Kniha, ktorá vyšla v niekoľkých jazykoch a jej náklad sa dá rátať na desiatky miliónov, vám však ukáže, ako na to.

“Láska nie je mimo nás, láska je v nás samých. Nežiadajte, aby prišla okamžite. Možno na ňu nie ste pripravení alebo nie ste v štádiu, aby ste mohli prežiť lásku podľa svojich predstáv. Nesnažte sa žiť s niekým iba preto, aby ste neboli sami.”

Kniha Miluj svoj život nie je klasickou motivačnou príručkou. Autorka k písaniu pristupovala s citom a s láskou, čo je poriadne cítiť v celom rozsahu knihy. Nehrá sa na super ženu, ktorá má recept na všetko a nikomu nevnucuje svoje názory. Uveríte jej totiž aj bez toho, aby na vás vyvinula akýkoľvek nátlak. Prihovára sa k nám ohľaduplne a píše rečou, ktorá nepotrebuje žiadne odšifrovania. Občas do textu zapracovala svoje osobné zážitky alebo skúsenosti iných ľudí, s ktorými sa Louise počas života stretla.

V publikácií sa autorka zameriava na život ako komplexný celok. V každej kapitole sa venuje inej oblasti života. Či už máte prázdnu peňaženku, nostalgický pocit na duši, vážny i menej vážny zdravotný problém, alebo v práci nenapredujete tak, akoby ste si želali, na všetko tu nájdete riešenia.

Od iných motivačných či osobnosť rozvíjajúcich kníh sa táto publikácia líši tým, že je plná pozitívnych afirmácií, ktorými sa Louise preslávila po celom svete. Len čo si ich začnete opakovať, dušu zaplaví hrejivé teplo. Čo sa však v našom vnútri deje naozaj? Za pomoci niekoľkých “čarovných” viet sa preprogramuje naše podvedomie. Myslíte si, že si úspech, bohatsvo či zdravie vôbec nezaslúžite? Pod vplyvom udalostí, ktoré sa vo vašom živote udiali, to vôbec nemusí byť nezmyselné. Koľko ľudí chodí po svete so sklonenou hlavou nevediac, že aj oni majú v sebe rovnaké bohatstvo ako všetci ostatní. Sebaocenenie, sebaláska a pochopenie vlastného vnútra je kľúčom k šťastnému životu!

“Prirodzene, ak milujete svoje telo, odmení sa vám tým, že bude zdravé. Nevedomie nemá ani štipku zmyslu pre humor a nedokáže rozoznávať skutočnosť od výmyslu. Všetko to, čo hovoríte a všetko to, na čo myslíte, je preň stavebným kameňom.”

Louise Hayová nám vo svojej knihe dáva nádej, že všetci môžeme mať všetko, po čom túžime. Je úplne jedno, odkiaľ pochádzate, či ste prežili harmonické detstvo, či ste zadĺžení až po uši alebo vám rodičia na prahu dospelosti kúpili skromnú vilku na Kolibe. Nezáleží na tom, čo bolo predtým, ak začnete k svojmu vnútru prejavovať úctu lásku, minulosť už na vás nebude mať žiadny vplyv.

Na konci knihy sa nachádza kapitola s názvom Uzdrav sa, v ktorej nájdeme zoznam rôznych ochorení a zdravotných ťažkostí. Louise nám vysvetľuje ich pôvod a naučí nás ako pretvoriť starý a chorobu vyvolávajúci myšlienkový vzorec na nový, ktorý nám zabezpečí pevné zdravie. Zoznam ochorení je naozaj rozsiahly, keď som túto časť knihy čítala po prvýkrát, bola som prekvapená, že tu nachádzam i choroby, ktoré v publikáciách od iných autorov chýbali. V jednej kapitole tak Louise dokázala zobraziť to, na čo niekomu nestačila ani celá kniha. S jej štruktúrou sa zoznámite veľmi rýchlo – autorka najprv objasní vnútornú príčinu ochorenia a potom nám poskytne pár afirmácií, ktorými si vieme chorobu z tela odstrániť.

A prečo je kniha vhodná aj pre singlistov?

Miluj svoj život, je presne ten typ knihy, ktorý by sa mal dostať do rúk každému, no práve single ľudia majú dostatok času a priestoru na to, aby sa venovali sami sebe. Nemusia sa riadiť názormi iných, brať do úvahy často nezmyselné nároky niekoho, s kým zdieľajú jednu domácnosť. A hlavne – nie je potrebné upratovať po partnerovi či dbať o to, aby bol v chladničke vždy plný hrniec. :) Práve preto sa naskytá voľná chvíľa na čítanie, možno i tohto titulu.

(v spolupráci s recenzným portálom Plutonium)